Tamperelainen polkupyöräliike tarjoaa huippulaadukasta palvelua

Talutat polkupyörääsi porttikongista sisään ja astelet kohti paikallista polkupyöräkorjaamoa. Korjaamon takaovi on tyypilliseen tapaan auki ja sisältä liikkeestä erittyy ketjurasvan tuoksu. Saat kammettua polkupyöräsi ja itsesi myymälään.

“Jätä se pyörä siihen, niin mä katon sen kun kerkeen!” Huutaa mekaanikko.

Tämä oli yksi niistä esimerkeistä, jotka saivat Jani Vesikon ryhtymään polkupyörien myynti- ja huoltoliikeyrittäjäksi. Alusta asti Janin ideana oli tarjota palvelua, joka ylittää asiakkaan polkupyöräliikkeelle asettamat odotukset. Janin ensimmäisen myymälän aulasta löytyikin mm. sohvaryhmä ja kahviautomaatti. Asiakkaat tykkäsivät ideasta ja nykyisin tamperelainen Sportax tunnetaankin erinomaisesta asiakaspalvelustaan.

Kokemuksen kartuttua henkilökunnan motivaatio ja palveluasenne saatiin hiottua huippuunsa ja tuli aika valjastaa teknologia tukemaan ideaa loistavasta palvelusta. Sportaxissa otettiin käyttöön huoltotasku, palvelu jonka avulla vietiin huoltokonsepti uudelle tasolle.

“Se, että huoltohistoria on koneella, helpottaa mekaanikon ja asiakkaan välistä kommunikointia merkittävästi. Lisäksi asiakkaat tykkää, kun huoltohistoria on myös heidän älypuhelimissaan, eikä vain huoltoliikkeen käytettävissä. Palvelu tuo meille uskottavuutta, kun tiedot on pilvessä ja ohjelmaa voi käyttää vaikka kiinasta.” Kertoo Jani Vesikko.

Janin mukaan huoltotasku tuottaa asiakkaille sen verran lisäarvoa, että oman huoltopalvelun hintaa oli perusteltua nostaa. Jani myös vakuuttaa, että huoltotaskun ansiosta on tehty enemmän kauppaa ja säästetty paljon aikaa.

“Huoltotarran avulla varastettu polkupyöräkin saattaa löytää takaisin omistajansa luo. Tämä on meidän tarjoaman palvelun ansiota, joka on tietysti hieno juttu.”

Miltä näyttää tulevaisuuden pyöräkorjaamo?. Katso video täältä.

Parhaat huoltokokemukset löydät huoltotaskun youtube, twitter, instagram ja facebook-sivuilta.