Pyörähuoltoja ei osta se, jolla on eniten rahaa

Mitä kalliimpi pyörä, sitä parempi huoltobisnes. VÄÄRIN!

Jos myyt valikoimastasi hinnaltaan kalleimman pyörän, se ei automaattisesti tarkoita sitä, että asiakas olisi erityisen kiinnostunut sen huollosta.

Pyörä on monille esine, joka on rinnastettavissa autoon. Se on toki yleishyödyllinen työkalu, mutta se on myös statussymboli ja joka kertoo esimerkiksi ihmisen varallisuudesta. Kannattaa katsoa siis tarkemmin, että mitä myy ja kenelle.

Meidän visionamme on helpottaa pyöräilijöiden elämää. Opettelemme siis ymmärtämään pyöräilijöitä ja heidän tarpeitaan paremmin. Arvon luominen on kasvuprosessi, johon mahtuu epäonnistumisia ja erehdyksiä. Yksi näistä erehdyksistä liittyi olettamuksiimme siitä mitä pyöräilijät oikeasti haluavat.

Ajattele pyöräilijää joka ostaa HIGH-END katupyörän? Hinta 7999€. Me olimme pitkään vakuuttuneita, että jos ihminen ostaa näin kalliin pyörän, hän on takuuvarmasti kiinnostunut pyörän huoltohistoriasta.

Kävi ilmi, että olettamus vaarallinen ja osittain täysin virheellinen.

Ajattele mielessäsi ihminen joka ostaa HIGH-END auton. Miljoonan ferrari. Kuinka kiinnostunut luulet hänen olevan autonsa huoltohistoriasta? Selaako hän kiinnostuneena huoltokirjan merkintöjä?

Hän ostaa ferrarin huoltokirjaa katsomatta ja pyytää siivoojansa pyyhkimään kuramatot päivän päätteeksi.

Jos ei tämä ole kauppiaan näkökulmasta unelma-asiakas, niin mikä sitten? Millainen on sitten se unelma-asiakas? Kuka on kiinnostunut pyöränsä arvon säilymisestä ja sen kunnosta? No mietitäänpä asiaa hieman. Kenelle pyörän toimintakunto on välttämätön ja kenellä ei ole varaa pitkiin huoltojonoihin? Voisiko oikea vastaus olla työmatkapyöräilijä?

Työmatkansa pyörällä taittavat henkilö hankkii polkupyöriä hintahaarukasta 700 – 1500 euroa. Pyörän on oltava kunnossa. Töissä käydään viitenä päivänä viikossa ja pyörää ei ole vara jättää tyhjän pantiksi huoltojonojen takia. Tämä on se ryhmä ihmisiä, josta pyöräkauppiaan luulisi olevan erityisen kiinnostunut. Katetta pyöräkaupasta ja toistuvia huoltokäyntejä.

Ei kertakauppoja – vaan asiakassuhteita. Ei tuotemyyntiä – vaan asiakkaiden palvelemista. Voit aloittaa vapaiden huoltoaikojen myynnin Huoltotaskulla vaikka heti.

Mitä mieltä asiakkaamme ovat oikeasti palvelustamme?

 

Kirjoittaja: Mikki Ylevä

Parhaat huoltokokemukset löydät huoltotaskun youtube, twitter, instagram ja facebook-sivuilta.