5.11.2015

Miten se toimii?

Kertakaupasta asiakkuuksien hallintaan

Ihminen tulee kauppaasi. Tekee ostoksensa tai huollattaa laitteensa. Ja sitten poistuu. Miten varmistat, että hän palaa kauppaasi uudelleen?

Kohtelemme ja ajattelemme kauppaan saapuvaa ihmistä tyypillisesti yksittäisen ostoksen tekijänä. Jos hän sanoisi ostavansa seuraavan kerran asioidessaan sinulta liikkeesi kalleimman pyörän, miten reagoisit? Olisitko motivoituneempi varmistamaan, että hän palaa myymälääsi uudelleen?

Jos me haluamme tarjota asiakkaillemme parempaa palvelua ja samalla tehdä kannattavaa liiketoimintaa, niin meidän tulee ajatella liikkeeseen saapuvia ihmisiä jatkuvina asiakkuuksina. Ei kertaostosten tekijöinä. Tässä huoltotasku auttaa meitä.

Huoltotaskun avulla luot yksilöllisen kokemuksen

Kun asiakas vaivautuu tulemaan liikkeeseemme, meidän on syytä kuunnella herkällä korvalla. Eikä tämäkään yksinään riitä. Kuluttajan odotukset ovat erittäin korkealla. Tästä syystä työkalupakistamme pitää kaivaa esiin ne työkalut, jotka auttavat meitä luomaan vaikutelman yksilöllisesti ja uniikista palvelukokemuksesta. Huoltotaskun avulla tunnistat asiakkaan, hänen tuotteensa, tuotteen huoltohistorian sekä muut palvelun ja lisämyynnin kannalta oleelliset tiedot.

Huoltotasku toimii lisämyyntikanavana

Huoltotaskun avulla pysyt asiakkaan mielessä ja voit lähestyä asiakasta myös omatoimisesti esimerkiksi kausitarjouksilla tai huoltomuistutuksilla. Tämä on asiakkaan palvelemista. Ehdotat aktiivista ostamista sen sijaan, että huoltotarve jätetään omantunnon tai muistamisen varaan. Autojen renkaita vaihdettaessa tulee mieleen Vianorin esimerkki. Huoltokutsu tulee jo ennen kuin talvi yllättää autoilijat. Säästytään turhilta peltikolareilta ja loukkaantumisilta.

Huoltotasku luo täysin uutta liiketoimintaa

Yhä useampi toimiala on siirtynyt ja digitalisaation myötä siirtyy palveluliiketoimintaan. Huoltopalvelun tueksi on hyvä tarjota asiakkaalle jotain konkreettista ja Huoltotasku tarjoaakin asiakkaalle näkymän kaikkiin yritykseltäsi hankkimiin laitteisiin ja niiden huoltohistoriaan. Järjestelmään voidaan tallentaa myös yksityiskohtaisempia dokumentteihin, kuten esimerkiksi takuutietoja, hoito-ohjeita tai esimerkiksi ohjevideoita. Erityisesti arvokkaampaa tuotetta myydessä on huoltokirja-palvelulla kysyntää.

Pari sanaa innovaatiosta

Huoltotaskun ytimenä toimii jokaiseen laitteeseen kiinnitettävä huoltotarra. Tarra on luettavissa esimerkiksi viivakoodin lukijalla tai  älypuhelimella.

Huoltotarra tehdään tavallisesti asiakkaan graafisen ilmeen mukaisesti, jolloin se toimii myös mainoksena. Huoltotasku-työkalu tuo huolto-/myyjäliikkeen lähemmäksi asiakasta myös huoltojen välillä ja mahdollistaa helpon tavan lähestyä kun tarve ilmenee.

Sovi esittely tästä.

Mitä mieltä asiakkaamme on huoltotaskusta?